Digitális oktatási eszközök 6. – Magisto

A sorozat hatodik posztja kicsit rövidebb és felületesebb lesz, mint az eddigiek. Most inkább csak felhívni szeretném a figyelmet egy olyan oldalra, ami beilleszthető lehet az iskolai tanulási folyamatba, de részletesebb ismertetést nem írok róla.
Az oldal a Magisto nevű lehetőség, és a lényege a vizuális történetmesélés, digitális formában.
Az oldal lehetőséget ad arra, hogy a felhasználók által elkészített rövid videók, képek segítségével bemutassanak valamilyen témát, történetet. Természetesen mint igazi web 2.0-es eszköz, biztosítja hozzá a közösségi funkciókat is, így lehet a szerzőket követni, kommentelni, lájkolni, üzenetet írni nekik. Mások videóit lehet továbbosztani más közösségi oldalakra, saját albumainkba menteni, beágyazni valahová (bár nekem ez nem működik), illetve további infókat megtudni róluk.

Lehet saját idővonalunk, és kereshetünk barátokat, kialakíthatunk ismerősi kört is. Összekapcsolhatjuk a Facebook profilunkkal, és így importálhatjuk az ottani ismerősi körünket is. Mindezekhez regisztráció szükséges, de a felhasználás ingyenes.

Az iskolai tanítás során ez a felület többféleképpen is használható lehet szerintem, egyrészt lehet adott témákkal kapcsolatosan az egyéni látásmód, a különböző megközelítések, a sokféleség bemutatására alkalmazni (egy témát milyen sokféle módon tudnak a tanulók bemutatni, feldolgozni).
Lehet egyéni témák, érdeklődési körök szerint használni, ahol a tanulók röviden megmutathatják hobbijukat.
Használható lehet kötelező olvasmányok olvasónaplói helyett/mellett, ahhoz kapcsolódó témák bemutatásával, vagy az abban szereplő fő mondanivaló napjainkban megjelenő hasonlóságainak összegyűjtéséhez, megmutatásához (pl. szolidaritás, segítségnyújtás az idősebbeknek/elesetteknek stb. – gondolom, mindenki tud egy-egy kötelező olvasmányt ezekhez az értékekhez társítani, ami a mai diákok számára nehezebben érthető, de mai példák gyűjtésével közelebb vihető hozzájuk).
A videók tematikusan rendezettek, albumokban/csatornákon találhatók meg. Alkalmazások formájában is használható több platformon is: 

Ami nagyon hiányzik szerintem, az a keresőmező, nem lehet kulcsszóval keresni az oldalon.
Ettől függetlenül a pedagógus kreativitásán múlik, hogyan tudja integrálni ezt a lehetőséget a tanításban.

Comments are closed.