PedOnline – Befogadás-e az integráció?

A téli időszak depresszív hangulata kicsit elvette a kedvemet a blog írásától (is), de most, hogy a január eltávozott körünkből, máris a napfényes február van itt. :) Valentin napján idén nem csak a szerelmesek, jóbarátok gazdagodnak élményekkel: ezen a napon “kerül terítékre” a “mi témánk”, ami a poszt címében is olvasható. A gyógypedagógiai témák felvetésének fontosságát emlegettem legutóbbi (bár különben elég régi) bejegyzésemben. A III. Oktatás-Informatikai Konferencia kerekasztal-beszélgetése után (erről később még írok posztot – kellett kis idő, amíg ülepednek a tapasztalataim) a Pedagógia Online-nak köszönhetően már másodszor adódik erre lehetőség. Ez igazán jót tesz a lelkemnek, még gyógypedagógusi szemüvegemen (amit, mint tudjuk, sosem vetek le) keresztül nézve is, de a gyógypedagógiának sem árt. :)
A Pedagógia Online tehát február 14-től kezdve a sajátos nevelési igényű gyerekek, fiatalok integrált, inkluzív oktatásával kapcsolatos kérdésfelvetések, beszélgetések színtere lesz, ami az említett napon indul kerekasztal-beszélgetéssel, ahol is a résztvevők egyaránt képviselnek integráló iskolát, szegregált keretek között oktató-nevelő iskolát, egységes gyógypedagógiai módszertani intézményt (lánykori nevén EGYMI-t), a szakembereket képző intézményt, és sajátélményű tapasztalatok  teszik majd teljessé a kört. 
A téma nagyon sokrétű, bizonyosan nem lehet egy-másfél óra alatt minden szegmensét akár csak érintőlegesen is beemelni, de a beszélgetés résztvevői törekednek majd a legsarkalatosabb, égetőbb kérdések középpontba helyezésére. A beszélgetés nem ér véget természetesen a kerekasztallal, a Pedagógia Online oldalán tovább folytatódik a vita, beszélgetés, ahová ezúton is hívok minden kedves érdeklődőt. Én biztosan ott leszek. :) És ti?

Comments are closed.